Over In Praktijk...

Over In Praktijk...

11953474_727379857367582_4753346179864749358_o

Sandra Kleipas:
Auteur| Therapeut|Coach|Trainer|Spreker|

Een groot deel van mijn jeugd schipperde ik tussen 2 plaatsen. Door deze wisselingen heb ik me lange tijd een kameleon gevoeld. Dit maakte mij als kind erg flexibel en sneller volwassen. In mijn jeugd liep ik tegen veel onbegrip aan.

Zo had ik weinig concentratie, een laag zelfbeeld, kwam moeilijk mee in de klas en werd ik door docenten en de mensen om mij heen niet begrepen als het ging om mijn manier van denken, doen en lage schoolprestaties. Mede hierdoor voelde ik mij anders, wat maakte dat faalangst om de hoek kwam kijken.

Om dit te kunnen begrijpen moest ik, eenmaal volwassen, naar mezelf op zoek. Ik zag wel wat ik deed en hoe ik dat deed maar wist niet waarom. Bij het volwassen worden ontdekte ik dat ik o.a. hoogsensitief en visueel sterk  (beelddenker) ben, maar ondanks deze ontdekking voelde ik me nog altijd onbegrepen en eenzaam.

Toen ik in 2005 stiefmoeder werd van 2 knappe gasten van (toen) 2 en 4 jaar, liep ik wederom tegen heel wat punten aan. Ik merkte dat wat ik in de (studie)boeken had gelezen en geleerd, niet altijd van toepassing was op mijn praktijksituatie in mijn gezin. Met de eerste plannen voor de praktijk in mijn hoofd werd ik in 2009 moeder van een (h)eerlijke zoon. Onze zoon maakte mij er mede van bewust dat ik mezelf en mijn plannen serieus(er) mocht gaan nemen. Hij is, zoals alle kinderen dat zijn, mijn grootste spiegel. Hierbij stuitte ik op weerstand, tranen, moeheid, onrust, druk, eenzaamheid, onbegrip, onkunde,  liefde, passie, geborgenheid, gevoeligheid en al die dingen die horen bij een weg naar jezelf.

Mede hierdoor kan ik anderen goed aanvoelen en verplaats ik mij gemakkelijk in situaties. Door dit te combineren met mijn opleidingen (psychologische en therapeutisch vorming) en continue bijscholing, is In Praktijk ontstaan.
In 2014 kwam daar mijn eerste boekje bij, met 80 tips over beeldddenkers die inmiddels al aan de 3e druk toe is. In 2016 is daar het kinderboek ‘De Survivalgids Beelddenken’ bijgekomen.
Inmiddels kan ik sinds heel wat jaren zeggen dat ik zowel mijn gevoeligheid als mijn manier van denken en anders zijn voor geen geld van de wereld zou willen missen.

In Praktijk is de plaats geworden waar ik zelf naar toe had willen gaan als kind en volwassene. Het is ontstaan door gemis. Het is een plaats waar je gezien wordt en waar gekeken wordt naar wat jij nodig hebt en waar we weten dat er geen standaard oplossing bestaat.  Een plek waar we tijd voor je nemen en echt naar je luisteren. Die plek willen we je bieden, omdat…

je mag zijn

 

facebook_logo   unnamed  unnamed

______________________________________________________________________________________________________

Laura MolkensLaura Molkens:
Coach|Therapeut|Trainer|

 

Ik was een stil kind, een beetje verlegen ook. Het kind waarvan anderen zeiden: “Je mag best wat meer voor jezelf opkomen, je mag je niet zo laten doen.” of: “Verman jezelf maar een beetje.” Waardoor ik leerde dat zacht en stil zijn niet oké was.

Leren lukte meestal goed, maar ik moest er heel wat tijd en energie in stoppen, daar waar het bij anderen zomaar vanzelf leek te gaan. Als klein meisje vond ik ruzies en discussies helemaal niet fijn, ik speelde vaak bemiddelaar en probeerde ruzies voor anderen zo goed mogelijk op te lossen.

Ik groeide op en als volwassene herkende ik heel wat thema’s vanuit mijn kindertijd. Ik vond het lastig om voor mijn mening uit te komen en aan te geven wat ik zelf graag wilde. Conflicten ging ik zo vaak als mogelijk uit de weg en ik probeerde me zo goed mogelijk aan te passen aan anderen. Wat ik niet zag, was dat dit vaak ten koste ging van mezelf. Ik leek steeds maar weer tegen hetzelfde aan te lopen en merkte dat ik er niet uit geraakte.

In mijn zoektocht naar: “Zou het ook anders kunnen?”, kwam ik bij In Praktijk terecht. Ik leerde dat het oké is om niet helemaal te zijn zoals de anderen en dat het antwoord op de vraag: “Wat is het mooiste dat je kan worden?” –“Mezelf” is.

Deze inzichten geef ik door aan anderen en ik begeleid hen bij de zoektocht naar zichzelf.
Na jarenlang te werken als logopediste besloot ik mij te richten op het coachen van kinderen en jongeren om meer diepgang te creëren en hen op deze manier in hun totaliteit te kunnen zien.

Mijn opleiding en werkervaring als logopediste helpen me bij het coachen en de begeleiding van kinderen en jongeren. Ik specialiseerde me in beelddenken en volg op regelmatige basis bijscholingen en opleidingen.

Ik vind het belangrijk dat kinderen op een plaats terechtkomen waar ze zich veilig en geborgen voelen én waar ze helemaal zichzelf mogen zijn.

Je bent zo mooi anders dan ik,
natuurlijk niet meer of minder 
maar zo mooi anders,
ik zou je nooit anders dan
anders willen.”

Copyright © In Praktijk